Warta Travel – OC na wakacjach

Przed wyjazdem wakacyjnym, zwłaszcza zagranicznym, często sprawdzamy opinie o wybranym kurorcie. Czasem przeczytamy informacje o nieprzyjemnych zajściach i  zastanawiamy się jak byłoby w naszym przypadku.

Sytuacje bywają różne

W ostatnich dniach w mediach krąży informacja o nieprzyjemnych konsekwencjach finansowych, jakie ponieśli polscy turyści w Egipcie. Sprawa dotyczyła zniszczenia telewizora. Obsługa hotelowa zażądała od nich wysokiej sumy, bo aż 500 euro, a do czasu jej uiszczenia, zatrzymała Polaków i ich bagaż na terenie hotelu. Tak ograniczony opis nie wyczerpuje jednak tematu i pozostawia nam wiele niewiadomych.

Nawiązując do tej sytuacji, jeden z ekspertów z branży ubezpieczeniowej, wspomniał, że w niektórych przypadkach polisa OC może wykluczać uszkodzenie w mieniu wynajętym, co oznacza, że osoba ubezpieczona goszcząca w hotelu nie jest objęta opieką na wypadek uszkodzeń, jakie spowodowała.

A co na to turystyczne ubezpieczenie Warty?

Klienci posiadający ubezpieczenie OC  najczęściej zgłaszają się do Warty w przypadku wyrządzenia szkody konkretnej osobie, nieco rzadziej w przypadku uszkodzenia jakiegoś sprzętu w wynajętej kwaterze czy hotelu. Jeśli taka sytuacja się zdarzy, aby uzyskać wsparcie Warty i wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia Warta Travel Plus należy pamiętać o tych kilku sprawach:

Gdzie zadziała nasze OC travel?

W hotelach, ośrodkach wypoczynkowych czy kwaterach prywatnych, które świadczą usługi turystyczne.

Co obejmuje?

M.in. uszkodzenie telewizora, mebli, kabiny prysznicowej czy  umywalki – takie właśnie sytuacje zdarzają się naszym klientom najczęściej.

Jak wygląda pokrycie szkody w praktyce?

Zdarza się, że hotele żądają od klientów uregulowania należności na miejscu. Wtedy klient zgłasza  nam szkodę  dopiero po powrocie do domu.

Jakie informacje i dokumenty  są  niezbędne  do likwidacji tego typu szkody  

 Rozumiemy stres związany z nieprzyjemną sytuacją i zdenerwowanie dlatego bazujemy przede wszystkim na oświadczeniu naszego ubezpieczonego z opisem okoliczności powstania szkody.

Potrzebne też jest oświadczenie z hotelu dotyczące przedmiotu szkody, tj. uszkodzony telewizor marki …, zakupiony…, wartość … lub faktura, bądź inny dokument potwierdzający uregulowanie płatności przez naszego klienta. Dokumentacja fotograficzna jest  bardzo mile widzialna, jednak nie jest w takiej sytuacji niezbędna. Jeśli klient zapłacił za zniszczenie na miejscu, niezbędne będzie oświadczenie z numerem konta do zwrotu zapłaconej kwoty.

Dobre ubezpieczenie to podstawa udanych wakacji. Dlatego warto pamiętać o  OC w życiu prywatnym podczas wyjazdu wakacyjnego.

Jeśli zdarzy Ci się na wyjeździe „coś nabroić” likwidacja takiej szkody w Warcie jest prosta. Wielu naszych klientów skorzystało już z ubezpieczenia OC w życiu prywatnym w ramach Warta Travel.

KUP POLISĘ ONLINE