Przed wyjazdem wakacyjnym, zwłaszcza zagranicznym, często sprawdzamy opinie o wybranym kurorcie. Czasem przeczytamy informacje o nieprzyjemnych zajściach i zastanawiamy się jak byłoby w naszym przypadku.
Sytuacje bywają różne
W ostatnich dniach w mediach krąży informacja o nieprzyjemnych konsekwencjach finansowych, jakie ponieśli polscy turyści w Egipcie. Sprawa dotyczyła zniszczenia telewizora. Obsługa hotelowa zażądała od nich wysokiej sumy, bo aż 500 euro, a do czasu jej uiszczenia, zatrzymała Polaków i ich bagaż na terenie hotelu. Tak ograniczony opis nie wyczerpuje jednak tematu i pozostawia nam wiele niewiadomych.
Nawiązując do tej sytuacji, jeden z ekspertów z branży ubezpieczeniowej, wspomniał, że w niektórych przypadkach polisa OC może wykluczać uszkodzenie w mieniu wynajętym, co oznacza, że osoba ubezpieczona goszcząca w hotelu nie jest objęta opieką na wypadek uszkodzeń, jakie spowodowała.
A co na to turystyczne ubezpieczenie Warty?
Klienci posiadający ubezpieczenie OC najczęściej zgłaszają się do Warty w przypadku wyrządzenia szkody konkretnej osobie, nieco rzadziej w przypadku uszkodzenia jakiegoś sprzętu w wynajętej kwaterze czy hotelu. Jeśli taka sytuacja się zdarzy, aby uzyskać wsparcie Warty i wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia Warta Travel Plus należy pamiętać o tych kilku sprawach:
Gdzie zadziała nasze OC travel?
W hotelach, ośrodkach wypoczynkowych czy kwaterach prywatnych, które świadczą usługi turystyczne.
Co obejmuje?
M.in. uszkodzenie telewizora, mebli, kabiny prysznicowej czy umywalki – takie właśnie sytuacje zdarzają się naszym klientom najczęściej.
Jak wygląda pokrycie szkody w praktyce?
Zdarza się, że hotele żądają od klientów uregulowania należności na miejscu. Wtedy klient zgłasza nam szkodę dopiero po powrocie do domu.
Jakie informacje i dokumenty są niezbędne do likwidacji tego typu szkody
Rozumiemy stres związany z nieprzyjemną sytuacją i zdenerwowanie dlatego bazujemy przede wszystkim na oświadczeniu naszego ubezpieczonego z opisem okoliczności powstania szkody.
Potrzebne też jest oświadczenie z hotelu dotyczące przedmiotu szkody, tj. uszkodzony telewizor marki …, zakupiony…, wartość … lub faktura, bądź inny dokument potwierdzający uregulowanie płatności przez naszego klienta. Dokumentacja fotograficzna jest bardzo mile widzialna, jednak nie jest w takiej sytuacji niezbędna. Jeśli klient zapłacił za zniszczenie na miejscu, niezbędne będzie oświadczenie z numerem konta do zwrotu zapłaconej kwoty.
Dobre ubezpieczenie to podstawa udanych wakacji. Dlatego warto pamiętać o OC w życiu prywatnym podczas wyjazdu wakacyjnego.
Jeśli zdarzy Ci się na wyjeździe „coś nabroić” likwidacja takiej szkody w Warcie jest prosta. Wielu naszych klientów skorzystało już z ubezpieczenia OC w życiu prywatnym w ramach Warta Travel.